Miksi organisaatioiden on siirryttävä sähköiseen arkistointiin? Mikä ero on arkistoinnilla ja säilyttämisellä? Lainsäädännössä on paljon vaatimuksia, jotka vaihtelevat eri sektoreilla. Sähköinen säilyttäminen tai arkistointi on sekä tekninen että liuta prosessikysymyksiä. Mitkä ovat vaatimukset kohti sähköistä arkistointia?
Koulutuksessa saadaan vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin. Löytyykö tärkeä tieto arkistoistasi helposti? Kauanko tärkeitä ja lakisääteisesti säilytettäviä dokumentteja tarvitsee usein säilyttää. Miksi ja milloin sähköinen arkistointi on organisaatioissa tai yrityksessä pakollista?
Arkistointi on osa laaja-alaista tiedonhallintaa osaamista. Organisaatiossa on tiedettävä, kuka on tiedon tuottanut ja mihin tarkoitukseen. Asiakirjahallinnossa työtä tekevän, arkistoinnin osavastuullisen tai muun asiakirjahallinnon ammattilaisen tehtäviin kuuluu selvittää joukko asioita. Millä tavoin asiakirjallista tietoa rekisteröidään, säilytetään (arkistoidaan), kuvaillaan ja luetteloidaan. Mitä prosesseja sähköinen arkistointi muuttaa? Tule oppimaan mitä sähköinen arkistointi tarkoittaa ja mitä pitäisi tietää!
Koulutus sopii kaikille organisaatioille. Olet vastuussa johtoryhmän jäsenenä tai osallistut eri prosesseissa asiakirjahallintoon esim esimiehenä tai asiantuntijana. Koulutus soveltuu erityisesti arkistovastuullisille, asiakirjahallinnon, henkilötiedon, rekisterien ja tietovarantojen parissa toimiville.