• Linkit
  • Palaute
  • Haku
  • Suomeksi
  • På Svenska
  • In English

kurssihaku.fi - suunta osaamiseen - ajankohtainen kurssi- ja koulutustarjonta
  • Etusivu
  • Kurssitiedot
  • Organisaatiot
  • Koulutusalat
  • Uutiset
  • Kouluttajille
  • Käyttäjille
twitter

< Palaa
Hallinto ja johtaminen > Webinaari: Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat


Webinaari: Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat


Järjestäjä: Järjestetään: Osoite: Opetuskieli:
Yritysakatemia Verkkokoulutus Suomi

Kuvaus:

Kuluttajansuojalainsäädäntö on uudistunut sekä vuonna 2022 että nyt
kuluvan vuoden alusta.  Uudistukset ovat tuoneet mukanaan merkittäviä
muutoksia sekä tavaran kauppaan että kokonaan uusia säännöksiä
digitaalisen palveluiden ja sisältöjen kauppaan. Laki suojaa asiakasta,
sopimusehdot yrittäjää. Koulutuksessa saat tiedon ajankohtaisista
kuluttajansuojan muutoksista yrittäjän näkökulmasta. 
 
Koulutuksessa
käsitellään kuluttajansuojalain perusteita, markkinoinnin pelisääntöjä
ja tavaran ja palveluiden kaupan tilanteita myyjän näkökulmasta. Milloin
tavarassa on virhe ja mitä myyjä on velvollinen korvaamaan, voiko
asiakas aina vaatia uuden tuotteen? Onko myyjällä ikuinen vastuu? Kuinka
myyjä voi rajoittaa omaa korvausvelvollisuuttaan? Onko takuu avoin
shekki ostajalle? 


Kuluttajapalveluita, kuten esimerkiksi korjaamo-, korjaus-,
terveyden- ja kauneudenhoitopalvelut sekä pesula-, pihasuunnittelu- yms
palvelut kuuluvat myös kuluttajansuojalain piiriin. Laki antaa
mahdollisuuksia mutta myös velvoittaa yrityksiä. Kuinka hinnasta
sovitaan siten, että se sitoo? Voiko yrittäjä ryhtyä toimenpiteeseen
vaikka tietää, ettei se välttämättä onnistu? Voiko hinnasta antaa arvion
ja sitooko hinta-arvio? Näihin ja muihin kysymyksiin saat koulutuksessa
vastauksen.
 
Mitä pitää tietää verkkokaupan ehdoista, jotta
myyjä voi olla turvassa? Useimmilla yrityksillä verkkokauppaehdot ovat
virheelliset tai puutteelliset tavalla, jonka vuoksi peruuttamisoikeus
pidentyy 14 päivän sijasta vuoteen, aiheuttaa sen, että asiakas voi jo
saadun palvelun hinnan periä vuodenkin päästä takaisin tai ostaja
palauttaa käytetyn tavaran puolen vuoden päästä kaupasta likaisena
muttei myyjä voi periä arvonalennusta. Oikein tehdyillä ehdoilla säästyy
yrittäjä monelta harmilta ja turhilta taloudellisilta menetyksiltä.
 
Sisältö:
Kuluttajansuojalaki ja kuluttajansuojajärjestelmä, markkinointi ja
asiakassuhde, tavaran- ja palveluiden kaupan viivästys ? ja
virhesäännökset, myyjän vahingonkorvausvelvollisuus, takuun uudet
säännöt, digitaalisia sisältöjä ja palveluita koskeva uusi sääntely,
verkkokauppaehtojen merkitys myyjän oikeusturvan takeena.

Ilmoittaudu kurssille

Ota yhteyttä

Järjestäjä:

Katso muut avoimet kurssit

Osoite: Ruoholahdenkatu 14, 00180 Helsinki

Koulutusalat:

  • Hallinto ja johtaminen
Muut palvelumme

Hanki Lämpökuvaus
Hanki Ilmanvaihdon huolto
Hanki Kosteusmittaus
Hanki Ilmatiiveysmittaus
Hanki Kuntotarkastus
HankiX -palvelut

Pikatulkki ja tulkkaus, Youpret
Energiatodistus
kurssihaku@kurssihaku.fi
© Positive Productions Oy, Salomonkatu 17 A, 00100 HELSINKI