Webinaari: Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat

https://yritysakatemia.fi/koulutus/kuluttajansuojan-muutokset-yrityksen-kannalta-ja-verkkokaupan-sudenkuopat-8/

Järjestäjä: Yritysakatemia
Järjestetään: 23.5.2024
Osoite: Verkkokoulutus
Kuvaus: Kuluttajansuojalainsäädäntö on uudistunut merkittävästi muutaman viime vuoden aikana.  Uudistukset ovat tuoneet mukanaan suuria muutoksia sekä tavaran kauppaan että kokonaan uusia säännöksiä digitaalisen palveluiden ja sisältöjen kauppaan. Samalla viranomaisten toimivaltuuksia on lisätty. Laki suojaa asiakasta, sopimusehdot yrittäjää. Koulutuksessa saat tiedon ajankohtaisista kuluttajansuojan muutoksista yrittäjän näkökulmasta.
 
Koulutuksessa käsitellään kuluttajansuojalain perusteita, markkinoinnin pelisääntöjä ja tavaran ja palveluiden kaupan tilanteita myyjän näkökulmasta. Kuinka pitkään alennusmyynti kestää ja mikä on tarjouksen ja alennuksen ero? Milloin tavarassa on virhe ja mitä myyjä on velvollinen korvaamaan, voiko asiakas aina vaatia uuden tuotteen? Onko myyjällä ikuinen vastuu? Tunnetko takuun riskit yrityksen kannalta?
 
Kuluttajapalveluita, kuten esimerkiksi korjaamo-, korjaus-, terveyden- ja kauneudenhoitopalvelut sekä pesula-, pihasuunnittelu- yms palvelut kuuluvat myös kuluttajansuojalain piiriin. Laki antaa mahdollisuuksia mutta myös velvoittaa yrityksiä. Kuinka hinnasta sovitaan siten, että se sitoo? Voiko yrittäjä ryhtyä toimenpiteeseen, vaikka tietää, ettei se välttämättä onnistu? Voiko hinnasta antaa arvion ja sitooko hinta-arvio? Näihin ja muihin kysymyksiin saat koulutuksessa vastauksen.
 
Mitä pitää tietää verkkokaupan ja ehdoista, jotta myyjä voi olla turvassa? Useimmilla yrityksillä verkkokauppaehdot ovat virheelliset tai puutteelliset tavalla, jonka vuoksi peruuttamisoikeus pidentyy 14 päivän sijasta 365 + 14 päivään, aiheuttaa sen, että asiakas voi jo saadun palvelun hinnan periä vuodenkin päästä takaisin tai ostaja palauttaa käytetyn tavaran puolen vuoden päästä kaupasta likaisena muttei myyjä voi periä arvonalennusta. Oikein tehdyillä ehdoilla säästyy yrittäjä monelta harmilta ja turhilta taloudellisilta menetyksiltä.
 
Sisältö: Kuluttajansuojalaki ja kuluttajansuojajärjestelmä, markkinointi ja asiakassuhde, sopimuksen sitovuus, tavaran- ja palveluiden kaupan viivästys - ja virhesäännökset, myyjän vahingonkorvausvelvollisuus, takuun uudet säännöt, digitaalisia sisältöjä ja palveluita koskeva uusi sääntely, verkkokauppaehtojen merkitys myyjän oikeusturvan takeena ja kotimyynnin uudet kiemurat.
Hintatiedot: 390 euroa + alv
Opetuskieli: Suomi
Kurssin sivu: www.kurssihaku.fi/kurssit-ja-koulutus/webinaari:-kuluttajansuojan-muutokset-yrityksen-kannalta-ja-verkkokaupan-sudenkuopat/197825
QR Code generator

kurssihaku.fi - Suuntana osaamiseen

©Positive Productions Oy