|
|
| Arrangör: | Arrangeras: | Adress: | Prisuppgifter: | Undervisningsspr�k: |
|---|---|---|---|---|
| Yritysakatemia | 12.2.2026 | Verkkokoulutus | 450 euroa + alv | Finska |
Slopaganda on termi, joka suoraan sanottuna on jopa roskasisältöä.
Tähän yhdistetään sanat propaganda ja generatiivinen ?AI-slop? . Tämä
tarkoittaa tekoälyllä tuotettua, ei-toivottua pikasisältöä jota tulee
paljon. Sitä levitetään mm markkinointi tai mainosmielessä, erilaisten
vaikutusyritysten keinona. Toisin kuin perinteinen viestintä, slopaganda
syntyy valtavassa mittakaavassa nopeasti ja edullisesti.
Mitä se on?
Usein yksilöllisesti kohdennettuna, hyödyntäen ihmisten kognitiivisia
vinoumia kuten vahvistusharhaa. Slopagandan torjumiseksi ehdotetaan
esimerkiksi ?prebunkingia?, tekoälyn tunnistuskeinoja ja sisällön
moderaatiota. Tule oppimaan lisää ja varaudu?
Kenelle: Kaikille, jotka kohtaavat yhä useammin tekoälyn luomaa
sisältöä työssään. Erityisesti päätöksentekijöille, poliitikoille ja
julkisille toimijoille, jotka tarvitsevat ymmärrystä slopagandan
vaikutuksista yhteiskuntaan. Opettajille ja kouluttajille, jotka
haluavat vahvistaa medialukutaitoa ja tietoisuutta tekoälyn
vaikutuksista tiedonvälityksessä. Lukiolaisille ja
korkeakouluopiskelijoille, erityisesti yhteiskunta‑, media‑ ja
viestintäosaamisen parissa toimiva.
Anmäl dig till kursen |
Kontakta oss |
