Somen käyttö on noussut yli 40% pandemia aikana. Organisaatioiden viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Viestinnän resurssit ovat rajallisia ja sosiaalisen media pitää saada haltuun eri yksiköissä. Miten käyttää someviestintää oikein ja kevyemmin kohti parempia tuloksia?
Sosiaalinen media on alati muuttuva, miten toimintaympäristö muuttanut esim pandemian aikana? Tässä koulutuksessa opitaan uutta, analysoida tekemistä ja tuloksia. Johdon ja asiantuntijoiden on oivallettava, että sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.
Kuinka valita viesteille oikeat kanavat, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinot? Koulutuksessa opitaan somestrategiasta, sisältösuunnittelua ja kanavien hallinnasta. Miten tekemistä mitataan ja hyödynnetään eri somekanavilla. Miten sidosryhmät tavoitetaan? Koulutuksessa on esimerkkeinä eri kanaviin viestimistä ja kanavien hallinnan erilaisia esimerkkejä mm. monitorointia ja asiakaspalvelua.
Kenelle: Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja -asiantuntijoille. Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimivat.